Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Identificació i signatura electrònica

Aquí trobareu tota la informació relacionada amb els sistemes d'identificació i signatura digital necessaris per a presentar online les vostres sol·licituds

Sistemes d'identificació i signatura

Què és la identificació electrònica i per a què serveix

Què és el certificat electrònic i per a què serveix

Com obtenir l'idCat mòbil

Com aconseguir un idCAT



Sistemes d'identificació i signatura

Per tramitar per internet és necessari identificar-se sempre i, en alguns casos, a més, signar.  Cada administració pública decidirà quins sistemes d'identificació admet per a cada tràmit. Per aquest motiu és important que ens fixem atentament de quina administració és el tipus d'identificació se'ns demana.

  • Sistemes de clau concertada com l'idCAT Mòbil: basat en una contrasenya d’un sol ús que ens arriba a un telèfon mòbil. Amb l'idCAT Mòbil només ens identifiquem però no podem signar electrònicament.
  • Sistemes basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats com és l'idCAT, que a més d’identificar-nos ens deixa signar electrònicament. Amb els certificats electrònics s'assegura la integritat i la confidencialitat de les dades que fem arribar a l'Administració.


Què és la identificació electrònica i per a què serveix

Mitjançant un nom d'usuari i una contrasenya deixem constància que hem fet una acció a través de qualsevol mitjà electrònic, quedant un registre de data i hora.

La identificació es demana en aquells casos en què les gestions que es realitzen no deixen constància de dades sensibles que hagin de ser protegides. No es requereix signatura.


Què és el certificat digital i per a què serveix

Un certificat digital, emès per una autoritat de certificació i admès pel Consorci d’Administració Oberta de Catalunya per a la identificació davant les administracions públiques catalanes, us permet realitzar tràmits en línia amb plenes garanties jurídiques.

A més d'identificar-vos, podeu signar els documents electrònics amb la mateixa validesa legal que la signatura manuscrita.

A diferència d'altres mètodes d'identificació com el codi d'usuari i la contrasenya, amb un certificat digital podeu signar els documents electrònics amb validesa legal.


Com obtenir l'idCat mòbil

La majoria de tràmits a realitzar amb l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada es poden fer amb l'idCat mòbil.

A través d'aquest enllaç podràs obtenir-lo.


Com aconseguir un idCAT

L'idCAT és el certificat digital que emet el Consorci d’Administració Oberta de Catalunya i que la Generalitat de Catalunya posa a l'abast de la ciutadania.

Hi ha dues maneres d'obtenir-lo:

  • A través del web de l'idCAT. Un cop introduïdes les dades necessàries per obtenir el certificat digital al formulari de sol·licitud, l'aplicació us informarà de les diferents Entitats de Registre idCAT (ER idCAT), oficines on us haureu de presentar amb el document acreditatiu d'identitat i on validaran la vostra sol·licitud. Per poder utilitzar el certificat idCAT, haureu de seguir les instruccions que apareixen al document que us lliurarà l'operador.
  • Dirigint-vos a qualsevol de les Entitats de Registre idCAT, on emetran el vostre certificat idCAT sense haver fet la sol·licitud prèviament. Per poder utilitzar el certificat idCAT, haureu de seguir les instruccions que apareixen al document que us lliurarà l'operador. Amb aquest certificat podeu fer tràmits amb l'administració pública local, autonòmica o de l'Estat.

A través d'aquest enllaç trobaràs tota la informació.