Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Notificacions electròniques

Aquí trobaràs tota la informació sobre les notificacions electròniques enviades per l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada

Què és una notificació electrònica?

Acceptar o rebutjar una notificació electrònica

Com accedeixo a la notificació

On trobo la notificació

Què és una notificació electrònica?

La notificació electrònica és una comunicació de l'administració amb valor jurídic, com ara una resolució, informació d’un pagament, etc. Té totes les garanties legals i substitueix la notificació en paper que s’envia per correu postal sempre que ho demanis expressament o bé siguis un dels subjectes obligats a tramitar electrònicament.

Accés a les notificacions electròniques

Acceptar o rebutjar una notificació electrònica

Des del moment que s’ha rebut l’avís per correu electrònic o SMS del dipòsit de la notificació disposeu de 10 dies naturals, o 5 dies naturals en cas de notificacions en matèria de contractació pública (comptant també els caps de setmana i festius), per accedir-hi (no a l’avís que se t’envia per correu electrònic o SMS sinó a la notificació). Durant aquests dies estarà en estat “Dipositada” al portal de notificacions e-NOTUM.

Passat aquest termini i en funció de què facis amb la notificació, aquesta serà:

  • Acceptada: has entrat a la notificació i has llegit el contingut. S'entén com a practicada a tots els efectes legals i l'administració continua el procediment corresponent. Se t’ha notificat.
  • Rebutjada sense accés: encara que no accedeixis en aquests 10 dies, se’t donarà per notificat. Per això és important que quan facis el tràmit informis correctament de totes les teves dades. S’entén que s’ha intentat notificar, però ho has rebutjat. No s’atura el procediment perquè s'interpreta que l’administració t’ha notificat.

Com accedeixo a la notificació

L'accés a la notificació es pot fer una vegada rebut per correu electrònic o per SMS un avís assegurant que teniu disponible una notificació a la Seu Electrònica pendent de consultar.

Per accedir teniu tres opcions:

  • Amb contrasenya d'un sol ús: només has de disposar d'una adreça de correu electrònic o telèfon mòbil on rebre aquesta contrasenya. Cal que l'adreça de correu electrònic o el número de telèfon mòbil amb el qual accedeixes, sigui el mateix que el que vas informar en el formulari de sol·licitud.
  • Amb l’idCAT Mòbil: has d’estar donat d'alta prèviament. En aquest cas és molt important comprovar les dades que apareixen al correu electrònic d’avís, allà es pot identificar si la notificació s’ha enviat a un NIF personal o bé a un NIF d’empresa
  • Amb el certificat digital: has de fer-ho amb algun dels serveis electrònics de confiança qualificats (idCat, DNI electrònic,...).

On trobo la notificació

La consulta de les notificacions es pot fer des de qualsevol d’aquests canals:

  • Des de l'enllaç que hi ha en l’avís que reps per correu electrònic o l'SMS.
  • Des de l’apartat Notificacions electròniques.
  • Des de la Carpeta ciutadana, a l’enllaç Notificacions electròniques