Comunicació prèvia d'obres amb projecte tècnic
Estan subjectes a comunicació prèvia d’obres amb projecte tècnic les actuacions que no estiguin incloses dins dels actes subjectes a llicència urbanística però que atesa la seva complexitat requereixen projecte tècnic i/o direcció facultativa.
A continuació es mostren la relació d’obres que es tramiten amb aquest procediment i la documentació que s’ha d’aportar obligatòriament, d’acord amb la INSTRUCCIÓ 2 de l’Ordenança municipal reguladora de la intervenció administrativa en actes d’ús del sòl i d’edificació.
Terminis – Comunicació prèvia d’obres amb documentació tècnica (amb possibilitat de pròrroga)
2 mesos màxim per començar
12 mesos màxim per finalitzar
Transcorreguts els anteriors terminis sense que s'hagin començat o acabat els treballs respectivament, es considerarà caducat el dret; per continuar els treballs caldrà formalitzar una nova comunicació prèvia.
Normativa associada:
Documentació
- Sol·licitud de comunicació prèvia d’obres amb projecte tècnic
- Projecte tècnic
- Direcció facultativa
- Identificació del constructor de l’obra (caldrà presentar-lo abans de l’inici de les obres)
- Designació del coordinador/a de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre (caldrà presentar-lo abans de l’inici de les obres), si s’escau
- Estudi de seguretat i salut o Estudi bàsic de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció
- Document d’acceptació de residus firmat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir el correcte destí dels residus separats per tipus. En aquest document hi haurà de constar el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió (article 11 Decret 89/2010, de 29 de juny, modificat pel RD 210/2018, de 6 d’abril, PRECAT20)
- Model d'autorització de representació, si s'escau
- Model de declaració responsable del/de la tècnic/a competent
En finalitzar l'actuació:
- Certificat Final d'Obra
- Certificat Final de Gestió de residus
Documentació
- Sol·licitud de comunicació prèvia d’obres amb projecte tècnic
- Projecte tècnic
- Direcció facultativa
- Identificació del constructor de l’obra (caldrà presentar-lo abans de l’inici de les obres)
- Designació del coordinador/a de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre (caldrà presentar-lo abans de l’inici de les obres), si s’escau
- Estudi de seguretat i salut o Estudi bàsic de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
- Document d’acceptació de residus firmat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir el correcte destí dels residus separats per tipus. En aquest document hi haurà de constar el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió (article 11 Decret 89/2010, de 29 de juny, modificat pel RD 210/2018, de 6 d’abril, PRECAT20)
- Model d'autorització de representació, si s'escau
- Model de declaració responsable del/de la tècnic/a competent
En finalitzar l'actuació:
- Certificat Final de l'Obra
- Certificat Final de la Gestió de residus
Documentació
- Sol·licitud de comunicació prèvia d’obres amb projecte tècnic
- Certificat final d'obra expedit per la direcció facultativa de les obres en el que es faci constar la data de finalització de les mateixes, que les obres han estat executades de conformitat amb el projecte tècnic autoritzat i, si s'escau, les seves modificacions i les condicions de la llicència urbanística atorgada, així com que l'edificació està en condicions de ser utilitzada de conformitat amb l'ús autoritzat, inclosos els seus Annexos.
- Documentació gràfica/escrita de totes aquelles variacions, detalls, etc. que s'hagin realitzat durant l'obra i que no hagin estat objecte de modificació de la llicència concedida.
- Imprès d'alta al cadastre (Imprès 900D).
- Còpia de l'informe favorable emès per la companyia subministradora d'aigua i clavegueram, respecte a les connexions realitzades, existents i correcte estat de la xarxa preexistent.
- Numeració homologada de l'immoble col·locada a façana
- Certificat de recepció de residus de la construcció, expedit per un abocador autoritzat per la Junta de Residus de la Generalitat de Catalunya.
- Recepció de la urbanització.
- Certificat d'acte de comprovació favorable en l'àmbit de la prevenció i la seguretat en matèria d'incendis, si s'escau, realitzat per una entitat col·laboradora de l'Administració segons s'estableix a la Llei 3/2010, de 18 de febrer.
- Imprès d'alta cadestral (model 900D).
- Model d'autorització de representació, si s'escau.
Documentació
- Sol·licitud de comunicació prèvia d’obres amb projecte tècnic
- Projecte tècnic
- Direcció facultativa
- Identificació del constructor de l’obra (caldrà presentar-lo abans de l’inici de les obres)
- Designació del coordinador/a de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre (caldrà presentar-lo abans de l’inici de les obres), si s’escau
- Estudi de seguretat i salut o Estudi bàsic de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
- Document d’acceptació de residus firmat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir el correcte destí dels residus separats per tipus. En aquest document hi haurà de constar el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió (article 11 Decret 89/2010, de 29 de juny, modificat pel RD 210/2018, de 6 d’abril, PRECAT20)
- Model d'autorització de representació, si s'escau
- Model de declaració responsable del/de la tècnic/a competent
En finalitzar l'actuació:
- Certificat Final d'Obra
- Certificat Final de Gestió de residus
Documentació
- Sol·licitud de comunicació prèvia d’obres amb projecte tècnic
- Projecte tècnic
- Direcció facultativa
- Identificació del constructor de l’obra (caldrà presentar-lo abans de l’inici de les obres)
- Designació del coordinador/a de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre (caldrà presentar-lo abans de l’inici de les obres), si s’escau
- Estudi de seguretat i salut o Estudi bàsic de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
- Document d’acceptació de residus firmat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir el correcte destí dels residus separats per tipus. En aquest document hi haurà de constar el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió (article 11 Decret 89/2010, de 29 de juny, modificat pel RD 210/2018, de 6 d’abril, PRECAT20)
- Model d'autorització de representació, si s'escau
- Model de declaració responsable del/de la tècnic/a competent
En finalitzar l'actuació:
- Certificat Final d'Obra
- Certificat Final de Gestió de residus
Documentació
- Sol·licitud de comunicació prèvia d’obres amb projecte tècnic
- Projecte tècnic
- Direcció facultativa
- Recull fotogràfic
- Identificació del constructor de l’obra (caldrà presentar-lo abans de l’inici de les obres)
- Designació del coordinador/a de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre (caldrà presentar-lo abans de l’inici de les obres), si s’escau
- Estudi de seguretat i salut o Estudi bàsic de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
- Model d'autorització de representació, si s'escau
- Model de declaració responsable del/de la tècnic/a competent
En finalitzar l'actuació:
- Certificat Final d'Obra
Documentació
- Sol·licitud de comunicació prèvia d’obres amb projecte tècnic
- Memòria justificació de l’adequació del nombre d’habitatges, establiments o altres elements susceptibles d’aprofitament privatiu independent proposats a les determinacions del planejament urbanístic i a la legislació sectorial aplicables.
- Plànols a escala adequada en què constin el nombre d’habitatges, establiments o altres elements susceptibles d’aprofitament privatiu independent, la seva superfície i ús urbanístic.
- Nota simple o certificació del Registre de la Propietat on consti la descripció de la finca o edificació.
- Proforma del document públic pel qual s’incrementa el nombre d’habitatges, establiments o altres elements susceptibles d’aprofitament privatiu independent respecte dels autoritzats en una llicència urbanística anterior.
- Model d'autorització de representació, si s'escau
- Model de declaració responsable del/de la tècnic/a competent
Documentació
- Sol·licitud de comunicació prèvia d’obres amb projecte tècnic
- Projecte tècnic
- Direcció facultativa
- Direcció facultativa o declaració responsable de l’empresa instal·ladora
- Designació del coordinador/a de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre (caldrà presentar-lo abans de l’inici de les obres), si s’escau
- Estudi de seguretat i salut o Estudi bàsic de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció
- Estudi d’impacte i mesures correctores
- Model d'autorització de representació, si s'escau
- Model de declaració responsable del/de la tècnic/a competent
En finalitzar l'actuació:
- Certificat Final d'obra amb fotografies
- Model RAC, RATSIC i BT
Documentació
- Sol·licitud de comunicació prèvia d’obres amb projecte tècnic
- Projecte tècnic
- Direcció facultativa.
- Identificació del constructor de l’obra (caldrà presentar-lo abans de l’inici de les obres)
- Designació del coordinador/a de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre (caldrà presentar-lo abans de l’inici de les obres), si s’escau
- Estudi de seguretat i salut o Estudi bàsic de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció
- Document d’acceptació de residus firmat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir el correcte destí dels residus separats per tipus. En aquest document hi haurà de constar el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió (article 11 Decret 89/2010, de 29 de juny, modificat pel RD 210/2018, de 6 d’abril, PRECAT20)
- Autorització d’actuació per part de l’empresa o concessionària responsable de la xarxa o instal·lació, si s’escau
- Model d'autorització de representació, si s'escau
- Model de declaració responsable del/de la tècnic/a competent
En finalitzar l'actuació:
- Certificat Final d'Obra
- Certificat Final de Gestió de residus