Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Estrenem la nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC)

L’Ajuntament va inaugurar dijous passat el nou equipament, que servirà per unificar l’atenció presencial en un únic espai
Estrenem la nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC).

El passat dijous, 16 de març, Sant Joan de Vilatorrada va celebrar l’acte públic d’inauguració de la nova oficina d’Atenció Ciutadana, que neix amb l’objectiu de coordinar, facilitar i simplificar la comunicació entre la ciutadania i l’Ajuntament.

La nova oficina consta d’un punt d’informació i de tres taules d’atenció presencial. A més, incorpora també tres despatxos per tractar assumptes concrets de cada àrea i dos ordinadors com a punts d’autotramitació.

Tot i que l’oficina funcionava des de fa mesos com a punt d’atenció presencial, no serà fins ara, amb l’activació de la fase 1 d’implantació del servei, que començarà a funcionar com a OAC. En aquesta primera fase es prestaran els serveis d’atenció presencial i telefònica de les àrees de Secretaria/Serveis Generals, Alcaldia, Policia Local, Serveis a les Persones, Benestar Social i Promoció Econòmica.

La segona fase està previst que es posi en marxa a l’estiu, incorporant també l’atenció presencial i telefònica de les àrees de Serveis Econòmics i Serveis Territorials. Aquesta fase s’iniciarà amb l’entrada en funcionament d’un nou mòdul de gestió tributària que permetrà realitzar des de l’OAC tràmits que suposin autoliquidacions.

El model d’OAC que l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada ha definit es fonamenta en l’Estudi per a la millora i desenvolupament de l’Oficina d’Atenció Ciutadana que el Servei d’Assistència a l’Organització Municipal de la Diputació de Barcelona va elaborar el març de 2021.

Cal destacar que la nova OAC, com a porta d’accés a l’Ajuntament, és el punt on rebre informació general sobre qualsevol tràmit d’atenció ciutadana, servei o activitat que dugui a terme l’organització. A més, permetrà iniciar la majoria de tràmits de totes les àrees o serveis, facilitant  a la ciutadania que  només s’hagi de posar en contacte amb l’OAC per dur a terme la majoria de tramitacions, i no amb altres àrees. Finalment, també suposa la centralització dels avisos i incidències, queixes i suggeriments i agraïments adreçats a l’organització per tal de classificar-los i derivar-los adequadament a l’àmbit corresponent.

Segons el regidor de Tecnologies, Organització i Transparència, Àngel Sáez, “amb la posada en marxa de la nova OAC, Sant Joan avança en l’objectiu d’aconseguir una administració més accessible, propera i, sobretot, més eficient”.

D’altra banda, l’alcalde Jordi Solernou assegura que aquest pas “suposa un avanç a l’hora de poder gestionar les visites a l’Ajuntament i facilitar la realització de tràmits als habitants del municipi”. A més, destaca “l’esforç que s’ha fet durant la pandèmia per accelerar la construcció d’aquesta nova Oficina d’Atenció Ciutadana, que ja és una realitat”.