Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Les escoles bressol i de primària de Sant Joan impulsen un projecte conjunt per facilitar la continuïtat educativa dels infants

Al llarg de tot el curs 2023 - 2024 les mestres de les dues escoles bressol i les tres de primària han mantingut quatre trobades per iniciar dinàmiques de treball compartides que reforcin l’acompanyament dels infants en el seu pas cap a l’educació infantil
Les escoles bressol i de primària de Sant Joan impulsen un projecte conjunt per facilitar la continuïtat educativa dels infants.

Sant Joan de Vilatorrada ha iniciat aquest curs escolar que ara finalitza un innovador projecte d’intercanvi d’experiències i treball conjunt amb l’objectiu de millorar i reforçar l’acompanyament a infants i famílies en el pas de les escoles bressol cap a l’educació infantil. El projecte, en el que ha col·laborat la regidoria d’Educació de l’Ajuntament, ha aplegat a professionals de l’educació infantil d’infants d’entre 4 mesos i 6 anys de tots els centres escolars del municipi (Escola Bressol Municipal El Xiulet, Llar d’Infants Barrufets i les escoles Ametllers, Collbaix i Joncadella).

El municipi compta amb una xarxa educativa 100% pública que, amb projectes educatius diversos i d’excel·lent qualitat, ha tendit històricament a cercar vies de treball conjuntes. El regidor d’Educació, Iban Hortal, es mostra orgullós d’aquesta xarxa pública i remarca que “amb aquest projecte trenquem possibles barreres invisibles, que el dia a dia i la inèrcia del treball de cada etapa i cada centre poden dificultar. Mitjançant les dinàmiques compartides i el treball conjunt, volem millorar el benestar dels infants, garantint que el pas de la llar d’infants cap a I3 es faci amb un acompanyament continu, regular i estable, sense trencaments entre etapes o projectes, amb la màxima comunicació i coordinació entre professionals. Tanmateix, permet potenciar habilitats dels infants, ja des de ben petits”. Hortal ha agraït de manera enèrgica a totes les professionals la seva col·laboració i compromís, afegit a la seva jornada de treball.

El projecte s’ha iniciat al llarg del curs amb quatre sessions presencials que han servit per establir les bases de dinàmiques de treball compartides, a les que es vol donar continuïtat a partir del setembre. Durant les sessions les mestres participants s’han format a partir del coneixement d’experiències professionals i vitals, han detectat punts de millora i reforç, fet que els ha portat a teixir llaços i a acordar processos compartits.    

Aquestes sessions tindran continuïtat al llarg del proper curs, fent seguiment dels processos iniciats, abordant nous àmbits i processos que permetin seguir millorant el benestar. L’Ajuntament s’ha compromès a seguir donant suport a una iniciativa que defineix com a molt valuosa i que “ajuda a construir poble”.