Sant Joan de Vilatorrada comença les obres del primer tram del Carrer Major
Sant Joan de Vilatorrada iniciarà aquest dilluns les obres d’urbanització del primer tram del carrer Major, entre el carrer Migdia i el carrer Riu Cardener. Aquesta obra es podria considerar com una segona fase de la renovació que es va fer a la urbanització del carrer Major l’any 2010. En aquella ocasió es va executar la urbanització del tram que va des del carrer del Sol fins al carrer Àngel Guimerà.
La previsió és que estigui aquesta part del carrer tallada fins al novembre, quan ja hagin finalitzat les obres. El pas a vianants continuarà obert, però les restriccions al pas de vehicles seran totals. Això implica també un canvi en la línia d’autobús, que entrarà directament per la C-55 tornant de Manresa per seguir després la seva ruta habitual (primera parada serà Plaça de l’Església). La parada del ‘Palillo’ només es podrà fer cap a l’altra banda, és a dir, anant cap a Manresa.
“Tots els veïns i veïnes ja han estat informades prèviament i s’ha estudiat cada cas amb detall: garatges, aparcaments... Hi haurà zones d’aparcament pels veïns i veïnes” assegura l’alcalde, Jordi Solernou Vilalta. “Seran uns mesos feixucs, on totes i tots haurem de tenir paciència, però també estem segurs que l’obra esdevindrà en una gran millora pel municipi”, afirma.
El nou tram del carrer Major permetrà també la renovació del sistema de clavegueram i de l’enllumenat de la zona. “Es tracta d’una xarxa de clavegueram obsoleta i considerem que és millor canviar-la ara per evitar riscos a llarg termini”, explica l’alcalde. Pel que fa a l’enllumenat, està format per llumeneres força antigues i una instal·lació de baixa tensió que cal reemplaçar. Es canviaran per làmpades LED, seguint el criteri estètic del tram canviat al 2010. En resum, l’objectiu és que el primer tram del carrer Major quedi a la mateixa altura que el tros que es va remodelar l’any 2010, fent un canvi adequat a les necessitats actuals urbanístiques.
A les voreres es col·locarà un paviment de lloses de formigó prefabricat i a la zona de trànsit de vehicles i aparcament es col·locarà un paviment asfàltic que tingui la capacitat mecànica correcta per absorbir el flux de trànsit. També es millorarà la connectivitat tecnològica de la zona.