Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

ESPAIS

De 0 a 1 anys

EN PATUFET

L’estança de “En Patufet” (EI 0-1) és l’espai preparat per als infants de 4 mesos a un any. El nombre màxim d’infants per aquest grup és de 8 i està habilitada o equipada amb tot allò imprescindible per donar resposta a les necessitats dels infants.

L’estança disposa d’un espai central on es realitzen les propostes educatives i es disposen els materials pedagògics. Com també un dormitori exclusiu per aquest grup d’infants, una zona de canviador i un office per poder preparar els aliments.

A més, l’estança té accés directe al pati petit de l’escola.

el-patufet-1.jpg

Imatge panoràmica de l'aula de lactants
Imatge panoràmica de l'aula de lactants

ELS TRES PORQUETS

L’aula de “Els tres poquets” (EI 0-1) també és l’espai preparat per als infants de 4 mesos a un any. El nombre màxim d’infants per aquest grup és de 8. A més de tenir els seu propi canviador i lavabo, i accecs al pati petit de l’escola.

L’estança està organitzada i disposa dels materials necessaris pensats per les educadores, adaptada a les característiques dels infants d’aquell grup, donant resposta a les inquietuds dels infants i potenciant les seves capacitats. L’espai va canviant durant el curs i es va adaptant a mesura que el grup va creixent. L’estança de “Els tres porquets” és de tamany més gran que l’estança de “En Patufet” complementant-se d’aquesta manera les dues aules i disposar d’un espai més ampli compartit.

els-tres-porquets.jpg

Imatge panoràmica d'Els Tres Porquets
Imatge panoràmica d'Els Tres Porquets

El Tabalet i la Bruixa Coloraina

caminants-4.jpg

Els grups d’infants entre les edats d’un i dos anys es distribueixen en dos grups. Les estances d’educació infantil 1-2, amb un nombre màxim de 13 infants per grup estan disposades amb les instal·lacions imprescindibles per donar resposta a les necessitats dels infants.

En aquest sentit, aquests dos espais tenen els seus propis canviadors i lavabos, com també accés directe al pati petit de l’escola. Els grups estan dividits per petits i grans, tot depenent del mes de l’any en què han nascut els infants.

Cada estança està organitzada i disposa dels materials necessaris pensats per les educadores, adaptada a les característiques dels infants d’aquell grup, donant resposta a les inquietuds dels infants i potenciant les seves capacitats. Els espais van canviant durant el curs i es van adaptant a mesura que el grup va creixent.

AULA DEL TABALET (Petits)

Imatge panoràmica de l'estança 1-2 petits
Imatge panoràmica de l'estança 1-2 petits

p1000684.jpg

AULA DE LA BRUIXA COLORAINA (Grans)

Imatge panoràmia de l'estança 1-2 grans
Imatge panoràmia de l'estança 1-2 grans

El cargol i l'herba de Poniol i el pintor de petxines

maternals-2.jpg

Els grups d’infants entre les edats de dos i tres anys es distribueixen en dos grups. Les estances d’educació infantil 2-3, amb un nombre màxim de 20 infants per grup estan disposades amb les instal·lacions imprescindibles per donar resposta a les necessitats dels infants.

En aquest sentit, aquests dos espais tenen els seus propis canviadors i lavabos, que a la vegada comuniquen les dues estances, com també accés directe al pati gran de l’escola. Els grups estan dividits per petits i grans, tot depenent del mes de l’any en què han nascut els infants.

Cada estança està organitzada i disposa dels materials necessaris pensats per les educadores, adaptada a les característiques dels infants d’aquell grup, donant resposta a les inquietuds dels infants i potenciant les seves capacitats. Les estances van canviant durant el curs i es van adaptant a mesura que el grup va creixent.

AULA DEL CARGOL I L'HERBA DE PONIOL (Petits)

p1000876.jpg

AULA DEL PINTOR DE PETXINES (Grans)

p1080714.jpg

Espais exteriors que disposa l'escola

Al voltant de l’edifici gaudim de diferents espais exteriors cadascun d’ells pensats pedagògicament per tal de poder fer molt més enriquidors els aprenentatges dels infants envers la natura, l’autonomia i potenciar les seves capacitats.

Totes les estances del centre escolar tenen accés directe als espais exteriors facilitant d’aquesta manera la llum natural, com també fent molt més acollidors els espais interns i complementant-los amb diferents possibilitats de materials que a l’estança no és té accés.

Des del curs 2017/2018, l’escola té el Projecte Patis, on l’objectiu és canviar i millorar els patis de l’escola per fer-los molt més propers, naturals, curosos, rics… L’equip educatiu ens hem estat formant per tal de poder aconseguir el nostre objectiu i amb la participació de les famílies en les matinals de patis que s’han fet en aquests últims cursos s’han anat construint alguns dels nostres espais contemplats en el projecte. És un projecte a llarg termini però amb esforç i perseverança ho estem aconseguint.

Quins són els espais exteriors de l’escola:

  • Entrada/espai natural.

La zona d’entrada a l’escola està dividida en dos espais naturals on s’aprofita per poder fer propostes exteriors diferents de les que s’ofereixen en els altres espais. Aprofitat els diferents espais que trobem en aquesta zona, es fan propostes com per exemple de jocs d’aigua, psicomotricitat, cuida del jardí o recollida d’olives entre d’altres.

  • Pati gran i pati petit

Els dos patis estan separats respectant que els diferents nivells puguin gaudir d’un espai exterior més tranquil dins les necessitats dels diferents grups. Al pati gran hi tenen accés els grups d’educació infantil 2-3 i al pati petit el grup d’educació infantil 0-1 i 1-2. Això no obstant, tots els patis es comuniquen entre ells, fent possible que els infants puguin escollir quin espai jugar quan les portes estan obertes i a la vegada poder gaudir de diferents  materials i propostes exteriors gràcies a la varietat que es planteja en les zones exteriors.