QUI SOM
ENS DEFINIM COM...
L'escola bressol municipal El Xiulet és un servei d’atenció als infants i les seves famílies.
L’Educació en tots els seus àmbits és la nostra principal fita i el foment de la responsabilitat com a garantia en els serveis, la nostra manera de fer. Una escola oberta a l’entorn i que participa activament en la cultura i per descomptat un espai educatiu i lúdic per créixer en llibertat.
Com a educadores entenem que l’infant a l’escola necessita afectivitat, crear un vincle amb els adults de referència i obrir-se al món.
Prioritzem i ens fonamentem en la Vida Quotidiana. Respectem el moment evolutiu, el ritme i necessitats de cada infant i del grup. Les diferents propostes parteixen de: ser, pertinença, família, escola, fenòmens meteorològics, entorn, natura, festes i tradicions, ioga… Les propostes transversals ens ajuden a potenciar les capacitats que marca el Currículum d’Educació Infantil.
Les propostes didàctiques que realitzem a l’escola estan pensades per donar resposta a les necessitats físiques, afectives, educatives, lúdiques i socials i alhora són el màxim de respectuoses amb el temps dels infants.
OBJECTIUS DE L’ESCOLA:
- Oferir un espai ric en estímuls que sigui segur, agradable i educatiu.
- Facilitar els recursos d’aprenentatge per afavorir el desenvolupament de les capacitats.
- Afavorir el desenvolupament integral i l’autonomia dels infants.
- Compartir amb les famílies el procés de creixement dels seus fills/es potenciant la seva vinculació a l’escola i la incorporació en la vida quotidiana de la llar.
- Oferir un espai on es trobin bé infants, professionals i famílies.
QUÈ I COM TREBALLEM A L’ESCOLA…
Adquirir i dotar les aules de material pedagògic i didàctic no és tasca fàcil, ni improvisada pels educadors/es. En el moment d’escollir els materials hem de valorar i considerar quina finalitat i/o objectius ens plantegem amb la seva utilització.
Pretenem: promoure la iniciativa personal en la resolució de reptes, la presa de decisions amb intencionalitat i la vivència d’experiències positives d’aprenentatge científic.
Alguns dels objectius que ens hem de plantejar com equip educatiu amb relació a l’ús dels materials són:
- Afavorir l’aprenentatge a través de la manipulació, investigació i l’experimentació.
- Estimular els sentits.
- Ajudar als infants a descobrir el seu propi cos i les possibilitats d’aquest.
- Desenvolupar la imaginació i les possibilitats creatives.
- Desenvolupar i incentivar la seva intervenció raonada sobre la realitat.
- Conèixer i descobrir les propietats físiques dels objectes i materials.
- Fomentar l’autonomia dels infants.
Un aspecte a tenir en compte és la distribució i disposició del material a l’aula. És necessari que aquest estigui distribuït i disposat amb uns criteris pedagògics concrets – per exemple, l’organització per racons, per ambients… – i de forma estèticament agradable.
Alguns dels recursos amb els quals donem a conèixer la varietat de materials i les seves possibilitats són:
- La panera dels tresors i joc heurístic.
- Psicomotricitat.
- Música.
- Activitats d’experimentació manipulatives, sensorials i cognitives.
- Projecte jardí.
- Projectes d’art.
- Ioga.
- Hàbits i rutines.
- Massatges.